"And He feeds me and quenches my thirst and when I fall sick then He (Allah) cures me" [Soorah Shu'araa: 80]


27.4.10

Penyembuhan Prana Siri 18

LEMAH SELURUH BADAN (GENERAL WEAKNESS)


Lakukan pemurnian menyeluruh 2 kali. Murnikan dan tenagakan cakra tapak tangan dan tapak kaki. Ini akan mengaktifkan cakra tapak tangan dan kaki dan membolehkan mereka menyerap lebih prana udara dan tanah yang akan seterusnya, secara perlahan-lahan mentenagakan keseluruhan badan. Scan semula cakra tapak tangan dan kaki untuk memastikan ianya telah ditenaga dengan secukupnya.Murnikan dan tenagakan cakra solar plexus hadapan dan cakra pusat. teruskan membuat pengisian tenaga sehingga pesakit merasa lebih sihat dan bertenaga (lihat rajah di bawah).






GIGITAN SERANGGA

Lakukan pemurnian setempat. Lakukan pentenagaan dengan kuat dan secukupnya pada kawasan terbabit. Sepatutnya akan terdapat pengurangan kemerahan dan bengkak, kurang dari 30 minit. Ulang rawatan selepas 1 jam.

BISUL (BOILS)

Lakukan pemurnian dan pentenagaan pada kawasan terbabit.


JERAWAT


Lakukan pemurnian setempat dan pentenagaan pada bahagian muka. Aura pada muka biasanya nipis dan berwarna kelabu (tidak sihat). Scan cakra ajna dan solar plexus. Lakukan pemurnian dan pentenagaan pada cakra-cakra tersebut. Jerawat biasanya dikaitkan dengan masalah emosi dan masalah pada kelenjar pituitari. Bahagian muka biasanya dirawat sekali setiap hari dan cakra-cakra dirawat setiap dua hingga tiga hari sekali. Pesakit dinasihatkan untuk mengambil perhatian terhadap pemakanan mereka dan membersihkan muka dengan lebih kerap. Jangan memicit jerawat!

TERSEDU (HICCUP)

Murnikan dan tenagakan cakra solar plexus hadapan. Lakukan pentenagaan sehingga pesakit lega.

PENDARAHAN HIDUNG

Murnikan dan tenagakan cakra ajna dan bahagian dasar (root) hidung. Teruskan pentenagaan sehingga pendarahan berhenti.

KEKEJANGAN LEHER (STIFF NECK)

Scan pada kawasan belakang kepala, keseluruhan leher, bahu dan ketiak. Lakukan penyapuan (sweeping) setempat dan pentenagaan pada bahagian belakang bawah kepala, kawasan leher yang sakit, belakang leher (nape), kawasan bahu (sebelah yang sakit), dan ketiak (belah yang sakit). Contohnya jika sebelah kanan yang kejang/sakit, kawasan yang perlu dirawat ialah bahagian kanan kepala (belakang,bawah), bahagian tengah dan kanan leher, belakang leher, bahagian bahu kanan dan ketiak bahagian kanan. Penekanan adalah pada bahagian belakang kepala, leher dan belakang leher. Jika dirawat betul-betul, kesannya agak dramatik.

KEKEJANGAN OTOT (MUSCLE CRAMPS)


Scan pada kawasan terbabit. Lakukan penyapuan setempat secara menyeluruh. Lakukan pentenagaan pada kawasan terbabit. Penekanan adalah pada pentenagaan (energizing). Teruskan pentenagaan sehingga pesakit lega dan selesa.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Holistic Followers

Home..