"And He feeds me and quenches my thirst and when I fall sick then He (Allah) cures me" [Soorah Shu'araa: 80]


28.5.10

Penyembuhan Prana Siri 24

PENTENAGAAN: TEKNIK PENYEBARAN PRANA

Teknik ini menggunakan prinsip menyebarkan prana yang berlebihan dari kawasan sekeliling ke tempat yang berpenyakit. Teknik ini agak berkesan merawat penyakit yang agak 'simple', tapi bagi penyakit yang serius ia tidak berkesan kerana dalam kes seperti itu, jumlah prana yang lebih banyak diperlukan

Cara-caranya:

1) Bersihkan kawasan berpenyakit dengan kaedah pemurnian setempat

2) Lakukan penyapuan (sweeping) dengan tangan anda daripada kawasan/cakra sekitar tempat tersebut, menuju ke kawasan berpenyakit.

3) Scan kawasan berpenyakit untuk menguji samada prana telah cukup dialirkan ke situ

MEMBUANG UNSUR BIOPLASMA BERPENYAKIT

Dalam peringkat asas, anda diajar untuk 'membuang' aura/energi negatif atau dikenali juga dengan unsur bioplasma berpenyakit (semasa membuat pemurnian) ke dalam bekas air berisi sedikit garam.

Bagaimanapun, kadangkala ini agak sukar disediakan.

Apa yang anda boleh lakukan ialah dengan anda membayangkan satu 'unggun api' bersebelahan anda dan energi negatif yang dibuang dibakar melalui unggun api tersebut. Kemudian, 'padamkan' 'unggun api' tersebut selepas rawatan.

Anda juga boleh membayangkan energi negatif tersebut hilang ke udara (disintegrate) begitu sahaja.

Ingat, kedua-dua teknik ini adalah untuk perawat prana yang lebih advanced.

MENGGUNAKAN PRANA TANAH DALAM PENYEMBUHAN

Prana yang terletak di permukaan tanah adalah jauh lebih tinggi daripada yang terletak pada udara. Ketumpatan prana ini adalah lebih kurang 4-5 kali ganda dari prana yang terdapat pada udara. Ini sesuai digunakan untuk proses penyembuhan.

Arahkan pesakit anda untuk baring di atas tikar atau selimut cotton. Elakkan dari menggunakan tikar getah atau tilam sintetik kerana ianya boleh menjadi satu penebat untuk prana mengalir masuk dari tanah.


Lakukan pemurnian menyeluruh dan setempat beberapa kali. Biarkan pesakit rehat dan menyerap prana dari tanah. Apabila anda membuat pemurnian, ini menyebabkan terjadinya keadaan 'separa vakum' pada pesakit, prana dari tanah menyerbu masuk kerana energi mengalir dari kawasan intensiti tinggi ke kawasan intensiti rendah. Sementara itu anda juga boleh melakukan pentenagaan pada pesakit, untuk membantu lebih banyak kemasukan prana.

Pernahkah anda mendengar ada teknik rawatan menanam seluruh badan (kecuali kepala) dalam pasir pantai?

Ini menggunakan konsep yang sama di atas iaitu penyerapan prana yang lebih baik melalui prana dari pasir pantai tersebut. Jika anda rasa agak kurang sihat, anda boleh mandi pantai untuk 10-15 minit untuk membersihkan bioplasmic body dan cubalah kaedah tanam dalam pasir seperti di atas!

..bersambung

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Holistic Followers

Home..