"And He feeds me and quenches my thirst and when I fall sick then He (Allah) cures me" [Soorah Shu'araa: 80]


30.5.10

Penyembuhan Prana Siri 25


BEBERAPA ISU DALAM PENYEMBUHAN PRANA

1) Anda, sebagai perawat prana, mungkin perasan-adalah lebih mudah merawat pesakit yang kita tidak kenali berbanding dengan yang rapat dengan kita seperti anak, saudara atau kawan-kawan rapat. Ini kerana, anda cenderung untuk menjadi lebih 'anxious' dalam keadaan merawat orang-orang yang terdekat, mungkin kerana hubungan emosi dengan pesakit. Secara 'clairvoyant', hubungan ini sememangnya dilihat bersambung melalui satu tali tenaga @ eterik (etheric or energy cord) diantara perawat dan pesakit. Disebabkan 'tali tenaga' ini, prana yang dialirkan kepada pesakit, boleh balik semula kepada perawat. Jadi pesakit akan mengambil masa yang lama untuk sembuh.

Adalah penting untuk perawat sentiasa tenang dan 'tidak terhubung' (detached) dengan pesakit, tetapi teliti semasa merawat. Selepas membuat rawatan, bayangkan anda memutuskan tali tenaga tersebut. Ini akan menghalang dari prana yang dialirkan untuk masuk semula kepada perawat.

Lagipun, jika ini tidak diputuskan, pesakit akan terus menarik prana dari anda, walaupun lama selepas sesi rawatan. Ini boleh menyebabkan anda selalu keletihan.

2) Perawatan akan menjadi lebih mudah jika pesakit menerima teknik ini atau tidak menunjukkan 'resistance' yang kuat. Prana yang dialirkan tidak akan masuk dengan sempurna jika pesakit tidak percaya kaedah rawatan ini, tidak suka kepada perawat atau tidak mahu sembuh sama sekali. Adalah dinasihatkan anda berhubungan dengan baik dahulu (rapport) dengan pesakit sebelum merawat, untuk mengurangkan resistance.

Jika terdapat resistance yang kuat, minta pesakit baring dengan kedua-dua tapak tangan dihalakan ke atas dengan kepala sedikit tunduk. Minta juga pesakit memejamkan kedua mata. Ini mengurangkan resistance dan sesi perawatan menjadi lebih mudah.

Anda juga boleh menerangkan kepada pesakit untuk berkata-kata dalam hati:

'Saya terima seadanya dengan ikhlas dan sepenuh hati kerana Allah, segala energi penyembuhan yang dialirkan'

Juga boleh disuruh pesakit berzikir 'Ya Lathif...Ya Lathif..' semasa proses rawatan.


JADUAL LATIHAN

Ikutilah jadual berikut setiap hari untuk kira-kira 2 minggu. Anda juga mesti cuba untuk merawat kes-kes yang rumit. Jika anda benar-benar mengikuti segala arahan yang buat dalam siri artikel sehingga kini, kemahiran merawat anda juga akan berkembang dengan sangat cepat. Insya-Allah, Anda akan berupaya membuat banyak perkara yang, bagi orang lain adalah mustahil dan ajaib!

1) Scanning menggunakan 2 jari - lima minit

2) Pernafasan prana dan menarik prana melalui cakra tangan - lima minit

3) Penyapuan menyeluruh pada jarak kira-kira 3 meter dari pesakit - lima minit

4) Pentenagaan menggunakan pernafasan prana - lima minit

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Holistic Followers

Home..