"And He feeds me and quenches my thirst and when I fall sick then He (Allah) cures me" [Soorah Shu'araa: 80]


31.5.10

Penyembuhan Prana Siri 26


MENTENAGAKAN (ENERGIZING) OBJEK

Objek seperti air, makanan, herba, ubatan, minyak, losyen, bandage, kapas dan sebagainya boleh 'dicas'kan dengan energi prana untuk membantu penyembuhan. Air yang ditenagakan boleh dimunum oleh pesakit-air sejuk menyerap jauh lebih banyak prana dari air panas.

(Adakah anda nampak rasional air penawar yang dibacakan ayat-ayat suci Al-Quran disini?)

Herba, ubatan (drugs), ointment, losyen dan minyak boleh ditenagakan untuk meningkatkan keberkesanan dan potensi mereka. Contohnya, seorang doktor boleh mengisikan tenaga prana pada bahan pencuci luka seperti flavine atau povidone untuk untuk meningkatkan potensi disinfectant mereka. Bandage, kapas dan sebagainya juga boleh ditenagakan untuk tujuan yang sama.

Ada sesetengah pesakit yang menolak atau tidak percaya kepada kaedah penyembuhan prana. Ini boleh menghalang kemasukan prana yang dialirkan kepada mereka. Dalam keadaan seperti ini minyak yang ditenagakan boleh bertindak sebagai 'pintu' kemasukan prana ke dalam tubuh mereka.

Untuk merawat penyakit kulit- minyak, losyen atau balm boleh digunakan oleh pesakit selepas kaedah penyembuhan prana biasa dilakukan. Dengan ini, bilangan sesi rawatan boleh dikurangkan kerana minyak yang ditenagakan tersebut telah membantu proses kemasukan prana ke dalam badan pesakit.

Objek boleh ditenagakan menggunakan pernafasan prana dan kaedah pentenagaan yang anda pelajari sebelum ini. Ada juga kaedah yang lebih berteknologi menggunakan mesin pemancar ('beamer'). Kemungkinan besar, beberapa dekad akan datang, kebanyakan drugs atau ubatan akan ditenagakan dengan prana dahulu sebelum dikomersialkan untuk menghasilkan kesan penyembuhan yang lebih pantas dan lebih baik.

Ingat, sebagai seorang Muslim, kita ada teknologi penyembuhan yang sangat ampuh iaitu energi penyembuhan dari Al-Quran! Sekurang-kurangnya, isikan ubatan, herba, minyak dan sebagainya untuk pesakit anda dengan Surah Al-Fatihah atau paling kurang pun..Bismillahirrahmanirrahim...

..bersambung

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Holistic Followers

Home..