"And He feeds me and quenches my thirst and when I fall sick then He (Allah) cures me" [Soorah Shu'araa: 80]


3.5.08

Law of Attraction




I've just finished reading a very interesting book by Micheal J Losier-The Law of attraction. I suggest everyone of you should know something about "Law of Attraction". the concept of it can be applied in many areas of our life-samada you nak jadi kaya, terkenal, bebas dari penyakit etc. just apply it!

What is "law of attraction"?
The ‘Law of Attraction’ states that whatever is broadcast out into the universe is joined by (or attracted to) energies that are of an equal frequency, resonance, or vibration.
-dalam bahasa yang lebih mudah-'like attracts like' atau 'what you give you get back' (mcm lagu Scorpion pulak)

Sebenarnya bila kita fikirkan (atau hasratkan) tentang sesuatu, akan ada 'energy' atau 'vibration' yang akan keluar dari badan kita, dan 'energy' yang bersifat sama juga yang akan kita dapat.

Jika anda selalu berfikiran positif, maka hasil yang positif juga akan anda perolehi dan begitulah sebaliknya!

Pernahkah anda mengalami situasi begini?

Anda memandu kereta dan sampai ke suatu tempat parking yang sangat sibuk yang mana agak mustahil anda akan dapat parking. biasanya dalam fikiran kita-'ah! memang takde parking ni...susah nak parking tempat macam ni'
sebenarnya dengan berfikir begitu, anda akan mengeluarkan 'energy' atau gelombang negatif dan saya pasti hasilnya 99% kemungkinan anda takkan dapat lot parking.
cuba anda fikirkan begini-'aku boleh parking sini dan memang ada tempat parking'. hasilnya juga-anda memang akan dapat parking!
mulanya saya tak percaya tapi lepas cuba...it works! try it yourself!

Dalam konteks penyembuhan penyakit, konsep ini sangat sesuai digunakan. cubalah selalu berfikiran positif seperti-'aku dalam proses untuk sembuh dari penyakit ini'. tapi ingat-dalam membuat afirmasi seperti ini-anda kena realistik dan penuh keyakinan. jika anda was-was dan ragu-ragu maka yang akan diprojeksi dari diri anda ialah 'energy' negatif juga dan anda akan dapat hasil yang negatif.
contohnya jika anda gemuk dan afirmasi anda-'aku mahu jadi kurus' sedangkan anda ragu-ragu dan tidak yakin, 'energy' yang terhasil adalah negatif dan takkan jadi postif. gantikan afirmasi anda dengan..'aku dalam PROSES mahu jadi kurus'. perhatikan ini lebih realistik dan postif. tentu anda akan dapat hasil yang positif.

Tetapi sebagai seorang Muslim, kita mestilah percaya segala apa itu dari qada dan qadar Allah.konsep law of attraction ini cuma membantu kita lebih confident dan insyaAllah membantu dalam kehidupan kita seharian



Read further-


click here

2 comments:

~~NyeTTo~~ said...

Kalau pasal parking tu memang kene selalu positif sbb kalau tak kene parking jauh beb... hahahaha... and mostly we women je yg willing nak pk positive kalu bab tu... kalau men usually dorg lagi rela park yg bapaknye jauh.. so maknanye negative minded lagi byk kat laki laa ek dr pompuan...
just a view nway..

dr hapizi said...

psl parking tu..initially i pun tak caya..tapi..after applying it few times...mmg betul..dgn syarat...kena yakin betul2...no joke!

remember..a LAW is something that is true and applicable to every human being at evrytime and every place in the planet..

ermmm...i dun quite agree men lagi negative minded....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

Holistic Followers

Home..